
محصول جدید گروه پژوهشی اقتصاد فرهنگ، کتابی تحت عنوان مدل های درآمدی به نویسندگی محمد اسدی می باشد. کتاب مدل های درآمدی به دنبال این موضوع است که ” چگونه از محصولات تصویری کسب درآمد کنیم ؟“
یکی از روش های ترویج فرهنگ، “مصرف شدن” محصول فرهنگی توسط “مشتری” آن است. در زمانه ای که سرعت توسعه رقابت، همه شئون زندگی اجتماعی را متاثر ساخته، تداوم حضور در “بازار” محصولات فرهنگی لازمه اصلی تحقق رسالت
های فرهنگی جوامع است. این امر، مستلزم داشتن نگاه صنعتی به این حوزه و شناخت ” صنعت فرهنگی” است و یکی از مهمترین جنبه های یک صنعت، مدل درآمدی آن است.
در کتاب مدل های درآمدی از میان طیف متنوع محصولات فرهنگی، مدل های درآمدی محصولات تصویری اعم از فیلم، سریال، انیمیشن و مانند اینها مورد مطالعه قرار گرفته و با بهره گیری از مثال های واقعی متعدد داخلی و خارجی سعی در ارائه
مرجع کاملی از این مدل ها و به منظور بهره برداری فعالان حوزه محصولات فرهنگی، کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای مرتبط و نیز محققان و دانشجویان به عمل آمده است.